Min rundresa i livet

Resa här hemma och i fjärran land.

Det kunde varit värre!!!

Kategori: Allmänt

Ja, nu är jag hemma igen för att inspektera mina kvadratmeter lägenhet. Det ser inte ut som det hänt något katastrofalt medan jag har varit borta. Det ser faktiskt ut som det inte hänt något alls. Hantverkarna lyser med sin frånvaro, de kanske anser att allt är klart.

1. Tittar i badrumstaket, ja lampan hänger kvar som de har satt upp. Visserligen lyser enbart tre av fyra lampor men det är ju bättre än inget.

2. Sätter på golvvärmen, den har varit påslagen en timme nu. Hade golvvärme förut också, men då blev golvkaklet varmt på fem minuter. Kanske är plattorna lite ljummna iallafall, ja jag har lyxat till det ordentligt.

3. Provar badkaret, ja det går att fylla på med vatten. Fint!! Duschen fungerar däremot inte, det går inte att få ut vatten genom duschslangen. Vi har en gammal dusch nere i källaren bredvid värmepannan till huset så jag går ner i källaren och duschar. När jag var i Kina berättade dom att i vissa kvarter hade de en dusch till femhundra hushåll. Här  är det enbart jag som använder duschen i källaren, de andra har dusch i sina lägenheter.

4. Dörrkarmen in till badrummet sitter kvar iallafall. Det är bra!! Visserligen inte målad, men  skruvad med massor av skruv, färgen flagnar men det sitter uppe och dörren går till och med att stänga. Det känns bra, jag är lite blyg när jag har gäster hemma så jag vill gärna stänga dörren om mig

5. Dörrkarmen in till vardagsrummet täcktes med plast för att det inte skulle damma dit in. Den sitter också kvar utan att dom har behövt skruva fast den igen. Det är bra, visserligen försvann målningen på den nyrenoverade dörrkarmen , men den sitter iallafall uppe.

6.Jacken i trägolvet utan för badrummet är naturligtvis kvar. Jag ska få nytt golv där har dom lovat, då kommer det bli ännu bättre än förrut. Hoppas att dom kan lägga in golv..................

Kommentarer

  • pangis säger:

    Har du kvar spisen och fungerar de i såfall? Man kan ju aldrig vara säker längre

    2008-05-13 | 11:38:55
    Bloggadress: http://www.pangbruden.blgospot.com
  • badrumsägaren säger:

    Ja, den är kvar.Comfortbutiken är inte anlitad för att renovera köket. Vet ej om jag vågar mig på någon mer renovering. Vill jag ha ett bättre kök så får jag nog sälja lägenheten och skaffa en med modernt befintligt kök.

    2008-05-13 | 12:59:52
    Bloggadress: http://resamittilivet.blogg.se
  • //M säger:

    SKÖNT att du har EGEN duscj i alla fall.... så att inga andra är där och slemmar ner med hårda tvålar att halka på............ :o/
    Hoppas att det ordnar sig!!
    MEn du verkar ju ha en trygg axel att luta dig på (Pangis!)

    //Mia

    2008-05-13 | 13:49:05
    Bloggadress: http://livethosmig.blogg.se
  • badrumsägaren säger:

    Ja det är tur att jag kan vara sambo med Pangis när andan faller på. Ja, annars delar jag enbart duschen i källaren med den trevliga mannen som kontrollerar fjärrvärmen.Ja, han brukar inte duscha, han drar i ledningarna och spakarna på pannan bredvid duschen. Får se om jag träffar på honom när han är där nere och trycker och drar.

    2008-05-13 | 14:13:38
    Bloggadress: http://resamittilivet.blogg.se
  • pangis säger:

    Kan ju vara intressant att befinna sig i en dusch bredvid en karl som trycker och drar.. hahahahhah

    2008-05-13 | 16:49:14
  • Tove säger:

    http://www.boende.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1349&lngArticleId=2745

    Du har väl läst vad du har rätt till på konsumentverket? Nu är jag påläst iaf, när det gäller hantverkare.

    2008-05-14 | 00:18:37
  • monica säger:

    Pangis hahahahaha precis vad jag tenkte också! hahahahaha

    2008-05-14 | 20:55:34
  • badrumsägaren säger:

    Ja, Tove , jag har öppnat länken och läst!

    2008-05-14 | 21:55:28
    Bloggadress: http://resamittilivet.blogg.se
  • //M säger:

    En man som "trycker" och "drar"... Hmmm
    Jag vet inte..... han kanske vill vara ifred i det tillståndet.....

    M

    2008-05-15 | 11:16:49
    Bloggadress: http://livethosmig.blogg.se

Kommentera inlägget här: